В Європу – на велосипеді

 

0412_1

Деякі кременчужани об’їздили на велосипедах вже мало не півсвіту. І дуже мріють про те, щоб у Кременчуці нарешті з’явилися велосипедні доріжки.  Кажуть, що багато для цього не треба.

Велосипед – найсучасніший вид транспорту! І, здається, популярніший за автомобіль. В Європі на велосипедах їздять усі: і представники влади, і звичайні громадяни. У Кременчуці побачити  можновладця, який їде на велосипеді на роботу, — справжня дивина. Натомість прихильників екологічно чистого транспорту і в нас вистачає.

У Кременчуці є близько тисячі «реальних» велосипедистів, які їздять із задоволенням. А ще є багато людей, які або соромляться їздити містом, або ж бояться це робити через небезпеку на дорогах. Хоча покататися вулицями Кременчука більшість городян були б не проти – у цьому переконаний Заслужений тренер України з велосипедного спорту Роман Радченко. Що для цього потрібно? По-перше, бажання, по-друге, спеціальна дорожня розмітка.

— У нас не настільки вузькі вулички, як у деяких європейських містечках, — зазначає Роман Радченко. – Тому розмітити велосипедні доріжки в Кременчуці можна. Усі здебільшого їздять по основній дорозі – від НПЗ до річкового вокзалу.

Роман Радченко каже, що за потреби він та інші велоактивісти готові надати міськвиконкому свої пропозиції щодо розмітки велодоріжок.

Варто зазначити, що з ініціативою створити програму розвитку велосипедної інфраструктури  в Кременчуці ще кілька місяців тому виступили депутати фракції «Рідне місто» в Кременчуцькій міській раді. Нещодавно керівник фракції й голова громадської організації «Рідне місто» Юрій Гриценко побував на стажуванні лідерів місцевого самоврядування в країнах Євросоюза й  повернувся з новими ідеями та конкретними пропозиціями. Зокрема, кременчуцький депутат звернув увагу на так звані проекти транскордонної співпраці, котрі поляки із залученням коштів Євросоюзу сьогодні активно впроваджують в Україні.

—         Кременчук теж має можливість скористатися допомогою Любліна, керівництво цього міста висловило готовність до співпраці. Вони вже мають практику спільних проектів зі Львовом, Сумами, Луганськом, Івано-Франківськом, Рівним, Луцьком. Кременчук міг би за допомогою поляків розпочати проект облаштування в місті велосипедних доріжок, — зазначає Юрій Гриценко.

Зокрема, у Львові за допомоги польського міста Люблін вже збудовано 50 км велосипедних доріг. Сьогодні Львів – це місто з найбільш розвиненою велосипедною інфраструктурою в Україні. А починалося все кілька років тому, коли у львівській мерії для розробки велосипедних маршрутів створили спеціальний комітет із залученням громадських активістів, фанатів велосипедного транспорту. До 2019 р. згідно з затвердженою програмою у Львові має бути збудовано 270 км велодоріжок.

Кременчуцький депутат, керівник «Рідного міста» Юрій Гриценко пропонує міській владі скористатися успішним досвідом Львова. Передусім створити робочу групу з числа представників влади, фахівців й громадських лідерів, яка, врахувавши всі пропозиції й зауваження щодо розвитку велосипедних маршрутів в Кременчуці, розробить схему їх розміщення з визначенням місць для велодоріжок, велопаркування, пунктів прокату.

Ці напрацювання увійдуть до міської програми «Розвиток велосипедної інфраструктури м. Кременчука на 2014-2017 рр.», котру наразі розробляє фракція «Рідне місто» й планує винести на затвердження колег-депутатів у міській раді вже на початку осені, щоб мати можливість у жовтні взяти участь в Конгресі ініціатив Східної Європи (КІСЄ), що проходитиме в Любліні. На цьому Конгресі будуть обговорюватись і пропонуватись до реалізації українсько-польські проекти. Тож Кременчук повинен скористатись таким шансом й спробувати заручитися підтримкою Євросоюзу в реалізації власних ініціатив, упевнений голова «Рідного міста».

Юрій Гриценко запрошує до співпраці всіх небайдужих городян. Звертайтесь до громадської організації «Рідне місто» за адресою: вул. 60 років Жовтня, 78-А або пишіть:

rtown@rtown.pl.ua

Тетяна Апрелєва

Напишіть відгук