На дорогах стрибаємо, як зайці

images

Майже 13 млн грн передбачено цього року в міському бюджеті на ремонт доріг і тротуарів. Більша частина цих коштів піде на поточний та ямковий ремонт доріг. Капітальних робіт цьогоріч майже не заплановано.

Нове асфальтне покриття цього року з’явиться хіба що на дорозі по вул. Шевченка. Й то у випадку, якщо держказначейство пропустить кошти – 1,9 млн грн. Ця сума передбачалась на ремонт дороги ще в бюджеті минулого року, але так і не була використана через проблеми із проходженням платежів. Можливо, цей рік буде більш вдалим.

Втім, основну увагу наразі зосереджено не на капітальних ремонтах, а на латанні дірок. Із 13 млн грн, передбачених на дороги, 5,87 млн грн планують витратити саме на ямковий доріг. Зараз тривають тендери, але бажаючих виконувати роботи за бюджетні кошти немає – всіх налякали торішні затримки з проплатами у казначействі, – констатує перший заступник начальника УЖКГ Катерина Бутенко. Вочевидь, про дороги дбатиме Кременчуцьке ШРБУ. Але навіть за умов вдалого проведення тендерів ремонт почнуть не раніше квітня-травня.

Першотравнева – перша в черзі на ремонт

Майже всі дороги у Кременчуці сьогодні потребують ремонту. Не потрібно бути експертом, щоб побачити це.

– Насамперед ремонт буде здійснюватись там, де їздить громадський транспорт – вул. Першотравнева, Пролетарська, Київська, вулиці на Занасипу, – говорить Катерина Бутенко. – Ями на дорогах у Кременчуці просто жахливі. Взимку довелося висипати чимало солі, додали проблем перепади температур та опади: дощ, мороз, ожеледиця, відлига – все це спричинило серйозні ушкодження асфальтного покриття.

У найгіршому стані, за оцінкою фахівців мерії, дорога по вул. Першотравневій. Для поточного ремонту тут доведеться застосувати велику фрезу – надто вже великі ями.

«Кущі» всередині кварталів

Ремонт доріг всередині житлових кварталів – справа не першочергова, але нагальна. Загалом на ремонт внутрішньоквартальних доріг і проїздів у міському бюджеті передбачено 4 млн грн.

За словами Катерини Бутенко, сьогодні в УЖКГ накопичилося вже 8 звернень мешканців із проханнями про ремонт доріг в їхніх кварталах. Деякі звернення лежать ще з 2011 р., але цьогоріч прохання мешканців буде виконано, – зазначає перший заступник начальника УЖКГ.

– Обиратимемо для виконання робіт так звані «рейтингові» ями. Наприклад, у Крюкові – Приходька, 101. Робити капремонт будемо своєрідним «кущовим» способом – паралельно з основною адресою асфальтуватимемо дороги і біля сусідніх 3-4 будинків, – роз’яснює пані Бутенко. Планується таким чином зробити також капремонт на Молодіжному, біля буд.23 по просп. 50 років Жовтня, і паралельно задіяти техніку і на дорогах біля буд. 25 та 19.

Ремонт внутрішньоквартальних доріг розпочнуть, ймовірно, наприкінці травня.

Тротуари – не для підборів

На тротуари у Кременчуці завжди не вистачало грошей, тому наразі деякі з них перетворились на суцільні ковдобини. Катерина Бутенко говорить, що за всі 16 років, відколи працює в УЖКГ, не пам’ятає, щоб за кошти міста капітально ремонтували тротуари. Хіба що роботи виконувались у комплексі з ремонтом дороги. Отже, вперше за останні роки в бюджеті-2015 передбачено 900 тис. грн на ремонт найбільш проблемних тротуарів – по вул. Першотравневій та вул. Красіна.

Старий асфальт замість нового?

Кременчуцьким дорожникам дехто закидає використання під час поточного ремонту доріг старого, або інакше – пиляного, асфальту. Таким чином, мовляв, «відмивають» кошти, в документах вказуючи новий асфальт. Перший заступник начальника УЖКГ Катерина Бутенко говорить, що це думка дилетантів.

– При виконанні поточного ямкового ремонту старий асфальт не може використовуватись. І ніколи такого у нас не робили. Пиляний асфальт можуть застосовувати для того, щоб тимчасово засипати яму взимку, поки ремонт дороги неможливо здійснити з технічних причин, – роз’яснює пані Бутенко. – Таке своєрідне «забивання» ям пиляним асфальтом з додаванням бітуму було застосовано зокрема на Полтавському проспекті. А великі ями іноді навіть щебенем доводиться засипати, як, наприклад, цієї зими на перехресті вул. Першотравневої і вул. Халаменюка біля залізничного вокзалу. Лише необізнана людина може стверджувати, що під час поточного ремонту в нас застосовується пиляний асфальт.

На зимове засипання ям пиляним асфальтом виділяється, за словами Катерини Бутенко, невелика сума – до 100 тис. грн, що переважно йде на зарплату, бо вартість матеріалу – дуже низька. А поточний ямковий ремонт – це, мовляв, зовсім інший кошторис.

«При виконанні поточного ямкового ремонту старий пиляний асфальт не може використовуватись. І ніколи такого у нас не робили», – зазначає в. о. начальника УЖКГ Катерина Бутенко.

 «Ступінь зношеності кременчуцьких доріг дуже високий. Щоб якісно відремонтувати всі наші дороги, потрібно 250 млн грн, – сказав під час зустрічі з депутатами 23 січня 2015 р. екс-начальник УЖКГ Сергій Ярош. 

Для чого потрібен рециклер?

Взимку ями на міських дорогах доводиться засипати пиляним асфальтом чи щебенем. А в цивілізованих країнах проблему вирішують за допомоги рециклера. Можливо, і Кременчук придбає таку техніку цього року.

– Рециклер дасть можливість здійснювати повноцінний ямковий ремонт у міжсезоння. Прямо на місці ця машина гріє асфальт до 150-160° С, й одразу робиться ремонт дороги, – говорить перший заступник начальника міського УЖКГ Катерина Бутенко.

Кременчук планував придбати рециклер ще рік тому, гроші були виділені, але зволікання виникло через затримки платежів у казначействі. Тепер знову виділені гроші, оголошені торги, але проблеми із казначейством не виключені і зараз. Нагадаємо, з урахуванням нинішнього подорожчання рециклер може обійтися Кременчуку в 1,5-2 млн грн.

Ірина Житня

Напишіть відгук