Газета «Вагонобудівник» про XV сесію Кременчуцької міської ради

Газета «Вагонобудівник» працює для своїх читачів вже білеше 90 років і сьгодні кореспонденти поважного видання Кременчуцького вагоно-будівного заводу запропонували нам свою точку зору на важливі події і рішення XV сісії міської ради, яка відбулась 25 жовиня 2016 року.

prihodko_2015

Місто

На Раківці збудують нову котельню, а Крюковом курсуватимуть тролейбуси

За це проголосували депутати на черговому пленарному засіданні 15 сесії Кременчуцької міської ради 25 жовтня. Депутати розглянули низку й інших питань, що матимуть довгостроковий вплив на життя містян в цілому і крюків’ян зокрема.

В черговий раз депутати підняли питання про будівництво нової котельні на Раківці в районі стоянки машин Крюківського вагонобудівного заводу на території, що належить Кременчуцькому водоканалу. Звичайно, головною рушійною силою тут стали депутати-вагонобудівники і загалом фракція «Рідне місто». Так член наглядової ради ПАТ «КВБЗ», голова бюджетної комісії міськради Олександр Плескун став одним із розробників проекту внесення змін до одного з рішень порядку денного сесії. Це стосувалося пункту 34 «Про підготовку міського господарства до роботи в осінньо – зимовий період 2016 -2017 років».

Вже не один рік міська влада зобов’язується збудувати на Раківці нові теплогенеруючі потужності. Можливо зараз вдасться вирішити проблему незалежного від ПАТ «КВБЗ» теплопостачання осель крюків’ян. Для цих цілей раніше міська влада планувала збудувати 5 міні-котелень “розкиданих” по мікрорайону. Влітку цього року наміри змінилися – замість 5 “міні” вирішили збудувати одну велику котельню. Розробник проекту — підприємство “Котлогаз”.

Тож, завдяки наполегливості наших депутатів, сесія внесла зміни до зазначеного проекту рішення та надала протокольне доручення начальнику управління житлово-комунального господарства виконкому Івану Москалику. Він зобов’язаний до 1 квітня 2017 року оформити всі необхідні документи для затвердження на сесії Кременчуцької міськради відповідного проекту рішення про запозичення коштів в одній з міжнародних фінансових організацій для реалізації проекту будівництва котельні в мікрорайоні Раківка.  Контроль за виконанням покладено на заступника міського голови Валерія Декусара та постійну депутатську комісію з питань житлово-комунального господарства.

Як зазначив «Вагонобудівнику» Олександр Плескун, реалізація проекту будівництва нової котельні дозволить, завдяки впровадженню сучасного енергоефективного обладнання, значно знизити витрати комунального підприємства “Теплоенерго” на обсяги газу, що закуповують. В перспективі це має привести і до зниження тарифів. До речі, щодо енергозбереження. На одній з попередніх сесій було прийнято рішення і про оснащення електричного освітлення правобережної частини міста енергоощадними лампами. Вчимося економити.

Отримала підтримку депутатів і міська програма встановлення лічильників газу у квартирах інвалідів першої групи загального захворювання на 2017 рік. У її розробці активну участь приймав лідер фракції “Рідне місто”  Олександр Роженко. Основною умовою програми є  встановлення лічильників газу в квартирах багатоквартирних будинків міста Кременчука, де фактично проживають та зареєстровані інваліди першої групи. На її реалізацію в міському бюджеті 2017 року планують передбачити близько 2,5 млн. грн. Олександр Плескун розповів, що це лише перший етап. Далі, за умови надходження необхідних коштів до міського бюджету 2017 року, передбачається встановлення газових лічильників за його рахунок і іншим категоріям малозабезпечених містян.

Та основні “баталії” на сесії відбулися навколо питання про надання згоди комунальному підприємству «Кременчуцьке тролейбусне управління» на укладення кредитного договору з Європейським банком реконструкції та розвитку під гарантії Кременчуцької міської ради. Депутати бурхливо обговорювали можливість залучення кредиту у сумі  8 млн. євро терміном на 12 років для придбання 50 тролейбусів з низькою підлогою. 10 з  них матимуть автономний хід і зможуть забезпечити послугами громадського електротранспорту жителів правобережної частини міста.

Олександр Плескун, як голова бюджетної комісії, закликав депутатський корпус відкинути емоції і постаратися холоднокровно підійти до питання: “Якщо ми не знаємо як вчинити, тоді потрібно дивитися цифри, обговорювати реальні ризики і факти, а не “страшилки». А факти свідчать що, по-перше – тролейбуси місту потрібні. Значна частина тролейбусного парку міста, 40 тролейбусів, знаходяться у поганому технічному стані. Підприємство витрачає значні кошти на їх постійний ремонт (орієнтовно 7 млн. грн.. щороку) та несе значні збитки від простою та неотримання виручки, заміна ж їх на нові дасть можливість не тільки економити кошти, які витрачаються на ремонт та утримання, а й на енергозбереженні.

По-друге, тролейбуси – екологічно чистий вид міського транспорту. У них практично немає викидів, на відміну від автомобілів і дизельних автобусів,  які негативно впливають на здоров’я жителів. Використання електроприводу зменшує рівень шуму на вулицях. І у порівнянні з автобусом, тролейбус дешевше в експлуатації і має велику пасажиромісткість. До речі, Кременчук – єдине місто в Україні, що не є обласним центром, де працюють тролейбуси з низькою підлогою.

 Третє — виплати по кредиту ЕБРР значно менше ліміту, який Міністерство фінансів України дозволяє витратити на рік на обслуговування кредитних зобов’язань. Для Кременчука він складає 120 млн грн, а витрати на кредити по всіх інвестиційних проектах міської влади на 2017 рік (водоканал, котельня, енергозбереження, тролейбуси) складають приблизно 50 млн. грн.

 Серед мінусів Олександр Плескун назвав високу ставку по кредиту – 7 %.  Але зазначив, що не все так однозначно. Представниками банку було озвучено можливість зниження ставки до 4%. Все залежатиме від рейтингу кредитоспроможності Кременчука, який складають міжнародні організації на основі фінансових звітів міської влади. До того ж, із вірогідністю 80 %, наше місто може отримати від банка ще й грант у розмірі 2 млн євро, тобто кошти які не потрібно буде повертати, але саме на закупівлю тролейбусів, тому що (дивись вище) тролейбуси — екологічний вид транспорту. А для страхування валютних ризиків, про які теж багато говорили, в Україні буде створено страхове агентство. Врешті-решт 30 із 42 міських депутатів проголосували “за” отримання кредиту на придбання тролейбусів.

Як зазначив Олександр Плескун, це рішення не ставить хрест на закупівлі великих автобусів, що перевозитимуть пасажирів, в тому числі і через міст на правий берег. Закуповувати їх планують, але вже не за кредити ЕБРР.

 

Валентина ГЕРАСИМЕНКО.

Напишіть відгук