Новини Кременчука

Архів...

Погода у Кременчуці

Корисні посилання

ООО "Псел ЛТД"

Европейский готель

Держава підводить кременчуцькі підприємства під штрафні санкції

Питання сплати земельного податку суб’єктами підприємницької діяльності Кременчука порушив у своєму депутатському запиті на сесії Кременчуцької міської ради 4 квітня голова постійної комісії ради з питань бюджету Олександр Плескун (фракція партії «Рідне місто»). Йдеться про ризик застосування штрафних санкцій за недоплату податку для більшості великих підприємств Кременчука з причин, що від них не залежать. Ситуацію, що склалася, Олександр Плескун виклав у запиті до Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, та Державної регуляторної служби. Депутати міськради запит підтримали.

 

 

Олександр Плескун наголосив: зважаючи на новий порядок нормативно-грошової оцінки землі, що почав діяти з 1 січня 2017 р., підприємства міста опинилися в складній ситуації. Інформація про їх землі не була перенесена автоматизовано до Державного земельного кадастру, тож підприємствам загрожують або штрафи, або збільшення податку за землю.

Як зазначив Олександр Плескун, наказом Мінагрополітки  № 469  затверджено порядок нормативно-грошової оцінки населених пунктів, в якому передбачено, що з 01. 01. 2017 р. для розрахунку нормативно-грошової оцінки застосовуються  збільшені коефіцієнти функціонального призначення земель, а саме: для ділянок, що не внесені до відомостей Державного земельного кадастру, застосувається коефіцієнт функціонального використання землі зі значенням 2, а також коефіцієнт 2 застосувається для ділянок, для яких у відомостях кадастру відстутній код класифікації видів цільового призначення земель. Зважаючи на це, виникає дуже цікава ситуація.

—        Права власності на земельні ділянки більшість промислових підприємств Кременчука, основних платників податків, отримали в 2005-2010 рр. Ділянкам присвоєно кадастрові номери, а також відповідні коди класифікації видів цільового призначення земель згідно з українським класифікатором цільового використання землі, що діяв на той час.  23.11. 2010 р. наказом № 548 державного комітету України земельних ресурсів затверджено нову класифікацію видів цільового призначення земель. А з 01.01.2013 р. набрав чинності закон України про Державний земельний кадастр, пунктом 4 прикінцевих та перехідних положень цього закону визначено, що в разі, якщо земельні ділянки зарестровані до набрання чинності зазначеного закону, відомості про такі земельні ділянки підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку без подання заяв на це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. Однак, станом на сьогодні зазначена робота відповідними державними органами виконана не була, — наголосив у запиті депутат Плескун. —  Таким чином, інформація щодо нових кодів про земельні ділянки, які знаходяться у користуванні чи власності суб’єктів підприємницької діяльніості  Кременчука, до цього моменту не внесена до відомостей Державного земельного кадастру  з незалежних від них причин. Тобто, інформація про ділянки занесена до Держреєстру земельного кадастру з кодами, що не є дійсними на сьогодні і не відповідають вимогам законодавства.

Голова постійної депутатської комісії з питань бюджету наголошує, що в цій ситуації для суб’єктів підприємницької діяльност виникає ризик нарахування Державною фіскальною службою України штрафних санкцій за недонарахування та недоплату в бюджети податку за землю за нинішній та наступні роки. Більше того, для більшості великих підприємств Кременчука виникає ризик збільшення податку на землю з причин, що від них не залежить. Фінансовий стан наших підприємств, як відомо, досить складний, тож невирішення цього питання матиме негативні економічні та соціальні наслідки, вважає міський депутат.

Його запит, підтриманий Кременчуцькою міською радою, містить звернення Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, та Державної регуляторної служби з вимогою внести зміни до наказу Мінагрополітики № 489 задля незастосування коефіцієнту 2,0 для суб’єктів підприємницької діяльності, інформація про ділянки яких не була перенесена автоматизовано до Державного земельного кадастру, та надання перехідного строку для врегулювання цього  питання.

Напишіть відгук